Hoppa till innehåll
Hem » Kundservice » Returer

Returer

Före returen

Kontrollera noggrant att all utrustning som ingick i din hyra medföljer i returen. Eventuella originalförpackningar, sladdar, tillbehör: allt ska tillbaka så slipper du merkostnader i efterhand.

Använd samma förpackningsmaterial som var i boxen när vi skickade hyran till dig så att inget skadas på vägen tillbaka.

Tejpa ihop förpackningen med medföljande tejp, se till att den är ordentligt försluten.

Våra returer hanteras av PostNord. Du har nu två alternativ för din retur:

Upphämtning

Det ingår upphämtning av retur, dock måste du vara fysiskt på plats när de kommer för att hämta av säkerhetsskäl (våra produkter har generellt högt värde). Du behöver inte skriva ut och fästa en fraktsedel, chauffören kommer ha med sig det vid bokning av upphämtning. Du kan boka returen på flera sätt:

  • Enklast: Använd PostNord-appen. Se till att du registrerat din mailadress och/eller telefonnummer i PostNords app så kommer automatiskt försändelserna från och till Flexfoto att dyka upp där. Du kan också manuellt lägga till försändelser, du får länk och försändelse-ID på mail och sms efter att vi skickat din hyra. Då kommer valet för att boka en upphämtning dyka upp automatiskt i appen.
  • Eller: Scanna QR-koden i brevet som finns i förpackningen
  • Alternativt: Besök returns.postnord.com/se/ och skriv in returens försändelse-ID (inte samma ID som när du fick din hyra). Du hittar returens försändelse-ID i mail och sms.

Inlämning på PostNord serviceställe

Du kan också välja att ta med dig ditt paket till ett PostNord serviceställe. Där visar du upp QR-koden som du hittar i PostNord-appen alternativt på SMS. Du behöver inte skriva ut eller fästa en fraktsedel i förväg, det sker på servicestället.